Jak rozwijać mowę naszych maluszków I nie tylko

Jak rozwijać mowę naszych maluszków I nie tylko

Pościk o rozwijaniu języka.

Potrzebne:
-dobre chęci -Kartki papieru
-pisaki, kredki
-książeczkę z naklejkami.

11231917_1120163514665697_9221657004058626240_n

Ja znalazłam taką

10522443_1120163611332354_621591640173615582_n

Naklejki

Cwiczenie czasownikow:

Piszemy czasownik – na czerwono – nasze dziecko szuka w książeczce (Pytamy: gdzie jest konik, ktory śpi? Poszukaj) danej czynności, nakleja w odpowiednie miejsce. Czytamy wspólnie z dzieckiem. Zadajemy pytanie: co robi konik?

11265371_1120163661332349_2236948379975563097_n

Na kartce rysujemy dwa kwadraty jeden duży, drugi mały, w które nasze dziecko będzie wklejać naklejki. Podpisujemy przymiotnikami: duży , mały. Teraz zadaniem dziecka jest odnalezienie wśród naklejek (w moim przypadku wśród dinozaurów)jednego dużego i jednego małego. Następnie wkleja w odpowiednie kwadraty.

  • Czytamy razem z dzieckiem. Pytany: gdzie jest mały? Gdzie jest duży?
  • Pokazujemy małego dinozaura i pytamy: jaki jest dinozaur? Gdy nie odpowiada mówimy za dziecko.

Relacje

Jest to doskonale ćwiczenie na rozwijanie słownictwa, relacji językowej (duży -mały), poznanie przymiotników, zabawy w odnalezienie i wklejenie danego zwierzaka- percepcja wzrokowa.

11224428_1120163697999012_4625220465316995052_n

Inny przykład na powyższe ćwiczenie

11264972_1120163714665677_9010036014038091203_n

Świetne ćwiczenie na rozwijanie słownictwa, przyimków-relacji przestrzennych, myślenia i analizy.
Rysujemy : drogę, drzewo, jezioro lub morze, chmury, kwiatek: wszystko zależy od tego jakimi naklejkami dysponujecie.

Zabawa może przebiegać w rożny sposób:

  • Sposób nr jeden: pytamy dziecko : Co jeździ po drodze? Dziecko odpowiada (jeśli nie wie to pomagamy dziecku odpowiadając) i szuka wśród naklejek po czym nakleja na drogę.
  • Sposób drugi: dajemy dziecku auto naklejkę i pytamy gdzie pasuje? -wersja trudniejsza,

wersja łatwiejsza- pytamy: po czym jeździ auto?

Postępujemy tak samo w przypadku innych naklejeki: ptaszek, ryba, statek, auto, motylek..

11140397_1120163727999009_9196534739834875372_n

Analiza i synteza wzrokowa i nie tylko…uzupełnianie naszego rysunku

11120562_1120163754665673_6324643044538032837_n

Nauka czytania:

Nauka czytania. Dziecko czyta napisy, kolejno wyszukuje wśród naklejek odpowiedni obrazek. Przykleja w odpowiednie miejsce.

Czytamy jeszcze raz. Pytamy: Co to? Auto. Jak robi auto? Brum brum. Itd.

10422082_1120163827998999_404521352387067266_n

Onomatopeje i samogloski

1511219_1120163787999003_8132134877170039235_n

11026143_1120163861332329_6321200527919782136_n

Kolory..

Dziecko wyszukuje wśród naklejek np. czerwonego dinozaura i wkleja do wcześniej narysowanego na czerwono kwadratu.

Ćwiczenie na analizę wzrokową i sluchową, kategoryzacje i słownictwo:-)

11203165_1120163881332327_5245770660971572590_n

Reklamy

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj / Zmień )

Zdjęcie na Google+

Komentujesz korzystając z konta Google+. Wyloguj / Zmień )

Connecting to %s